Over Adriaan Wagenaar

Adriaan Wagenaar organiseert  Raad van Stuur projecten: kinderen en beleidsmakers werken samen aan oplossingen voor organisaties. Daarnaast
verzorgt hij keynotes, workshops en trainingen over groot denken, creatief leiderschap en Corporate Jazz.

Adriaan Wagenaar is doorbraakexpert, merkstrateeg, professioneel spreker, docent en schrijver van o.a. het boek Grote Denkers Kleine Denkers.

 

Over Adriaan Wagenaar

Adriaan Wagenaar (1965) werkte bij de reclamebureaus FHV/BBDO en PMSvW/Y&R als onderzoeker en strateeg. In 1994 richtte hij Satori op en voert sindsdien projecten uit op het gebied van klantgerichtheid, marketing strategie en organisatie groei.

Hij filosofeert sinds 1996 met kinderen over maatschappelijke en organisatievragen en publiceerde hierover onder andere in Ode en Happinez. Sinds 2013 is hij ook betrokken bij The Missing Chapter Foundation ,  waar kinderen en bestuurders  werken aan duurzaamheidsvraagstukken.

 

Over Satori

Satori ontwikkelde onder meer toekomstscenario’s voor Robeco, ING Bank en Philips Corporate Design. Satori werkt veel met kinderen om te komen tot vernieuwende en onderscheidende concepten voor diensten. O.a. voor Robeco, Center Parcs Europe, ANWB Explorers en Univé. Voor Happinez filosofeerde hij een jaar lang met kinderen over levensvragen.In de zomer van 2002 leidde Adriaan in opdracht van United World Colleges scenariosessies met jongeren uit 52 landen die voor de VN toekomstscenario’s maakten voor Sustainable Development in 2032. Deze scenario’s zijn op de conferentie in Johannesburg in 2002 gepresenteerd.

 

Satori’s clienten sinds 1994

Robeco, Rabobank, ING Bank, Fortis, De Baak, Nationale Nederlanden, Philips Corporate Design, ANWB, Nederlandse Staatsloterij, KPN, TNT Post, SCA Molnlycke. IKEA, Amnesty International, ENECO Energie, Oxfam NOVIB, Elsevier Gezondheidszorg, KNSB, House of Performance, Univé, Plantlab, Platform Betatechniek, De Friesland Zorgverzekeraar.

 

Forward thinker’ in veranderingsprocessen

Adriaan wordt vaak ingeschakeld voor het ontwikkelen van creativiteit, leiderschap en bezieling in organisaties. Hij is aangesloten bij de Professional Speakers Association Holland , de Nederlandse vereniging van HRD-Professionals in ontwikkelen en opleiden NVO2. en lid van stichting SOPHIA, European foundation for doing filosophy with children.

Keynotes & workshops

Vanwege Adriaan’s unieke ervaring in het werken met beleidsmakers, bestuurders en kinderen, wordt hij vaak gevraagd voor keynotes en workshops. Dit is de top 3 van meestgevraagde onderwerpen:

  1. Kleine Cursus Groot Denken: 5 principes om groot te denken in lastige situaties, markten en omgevingen
  2. Kijken door de ogen van een kind naar [business, markt of organisatiethema]: breng de kwaliteiten tot bloei die kinderen van nature hebben en die succesvolle ondernemers, leiders, kunstenaars, wetenschappers inzetten om tot doorbraken te komen.
  3. Corporate Jazz: Werken en presteren zoals een jazzband speelt

Meer info over seminars & workshops

Onderwijservaring

(Gast) docent aan

  • Rotterdam School of Management (IMBA Program, module Personal Leadership Skills),
  • Marketing Insights Academy (RSM /ICSB, module CRM),
  • Academie voor Ondernemerschap van de RuG (gastcolleges Corporate Change),
  • UvA (gastcolleges Authentic Leadership),
  • Business School van de Universiteit Maastricht
  • Docent voor NCOI Opleidingsgroep (Leergang Bedrijfskundig Management, NIMA Marketingcommunicatie B, NIMA Business Marketing B, NIMA C2 Coaching, Strategie & Performance, Leiderschap en Verandering, HR Performance Management, De Manager Als Coach, Inspirerend Leiderschap, Effectief & Overtuigend Communiceren en Strategisch Marketingmanagement)

Adriaan publiceert en werkt regelmatig mee aan diverse boeken & CD’s

Korte impressie van Adriaan als spreker over Groot Denken.